Tytuł utworu:
“…”
W jaki sposób wyglądały prace nad utworem? Z jakich narzędzi korzystałeś?
– Utwór został w całości nagrany jako improwizacja, na instrumentach elektronicznych. Dzięki tej technice, utwór ma organiczny klimat, charakter “gry na żywo”. Główny motyw to partia syntezatora Nord Rack 2 filtrowana na żywo poprzez procesor Iotine Core 3, firmy NIIO Analog. podobnie z partiami perkusji oraz stopy. Pady i dźwięki to samplowane sprzęgi, które powstawały na konsolecie poprzez sprzęganie efektów.
Przed nagraniami poprosiliśmy o to, aby każdy zrobił małe poszukiwania w tematach somnambulizmu i oniryzmu. Co w takim razie było inspiracją dla twojego nagrania? O czym one są, albo jaka historia stoi za dźwiękami?
– Utwór jest wycieczką lunatyka, który (nie bez przeszkód) dociera do kolejnych miejsc w swojej sennej podróży. Ciągła zmienność utworu, pojawianie się i znikanie kolejnych “mikro” motywów, podkreśla ten pomysł.
Czym dla ciebie jest praca z dźwiękiem i muzyką, dlaczego to robisz?
– Tworzenie muzyki jest dla mnie alternatywą dla codzienności. To mój świat, którego nikt nie kontroluje poza mną. Muzyka jest dla mnie przestrzenią czystej, bezkompromisowej kreacji i zaskakiwania siebie oraz innych.
–––––
Jurek Przeździecki – muzyka nie ma dla niego granic. Występował na Warszawskiej Jesieni i na największych festiwalach muzyki elektronicznej. Balansując na styku gatunków od lat szlifuje swój oryginalny, muzyczny język. Muuzyczną przygodę rozpoczął w 73 roku. Wychowany w latach 90 na niezależnej fali new-beatu i postindustrialnych legend, takich jak SPK czy Psychic TV, opracował własną wizję bezkompromisowej i dopracowanej w produkcyjnych szczegółach elektroniki. Aktywnie tworzy od ponad dwóch dekad, a swoją karierę rozpoczął z koncertującą na całym świecie psychodeliczną formacją Bigwigs. Miał okazję wystąpić w Japonii, Australii, USA, Afryce Południowej, Brazylii, Portugalii, Norwegii, Niemczech i w Polsce. Swoje solowe nagrania wydał dla takich wytwórni jak legendarny Cocoon, Synewave, Recognition, Nachtstrom Schallplatten. Whirlpoolsex czy Affin. Jego produkcje grali Laurent Garnier, Oliver Ho, Joey Beltram i DJ Hell. Jurek jest pierwszym polskim artystą, którego utwór został wykorzystany przez Depeche Mode w ich światowym turnee. Nagrał 7 albumów, mnóstwo singli i winylowych EP’ek, w tym z Jackiem Sienkiewiczem jako duet Tumult Hands. W jego twórczym procesie zawsze pierwsza jest improwizacja, z której wyłania się esencja muzycznej struktury. Eksperymentuje i nie stroni od pracy z innymi artystami, również z obszaru muzyki współczesnej. Grał wspólnie z prof. Krzysztofem Knittlem, Jerzym Mazzollem czy Andrzejem Karałowem, z którym nagrał dwa albumy dla wytwórni Requiem Records i Bocian. Większość czasu poświęca pracy w swoim analogowym studio, gdzie improwizuje i tworzy muzykę wykorzystując swój ukochany, modułowy system Buchla 200e.
https://www.facebook.com/Jurek.Przezdziecki